Ποια κριτήρια σχετικά με την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού είναι σημαντικά πριν πάει στη πρώτη δημοτικού
Ποια κριτήρια σχετικά με την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού είναι σημαντικά πριν πάει στη πρώτη δημοτικού
- Η ομιλία του να είναι πλήρως κατανοητή
- Να χρησιμοποιεί προτάσεις με 5-6 λέξεις (απλές και σύνθετες)
- Να τραγουδά απλά τραγούδια
- Να χειρίζεται φωνολογικά λέξεις (π.χ. αναγνώριση αρχικού τελικού γράμματος/συλλαβής, τεμαχίζει λέξη σε φωνήματα, συγκερασμός λέξης)
- Να αναγνωρίζει και να λέει απλά ποιηματάκια (ομοιοκαταληξία)
- Να μπορεί να γράφει το όνομα του
- Να μπορεί να μετράει και να παίζει παιχνίδια με αριθμούς
- Να αναγνωρίζει και να κατονομάζει σχήματα και χρώματα
- Να γνωρίζει τη διαφορά μεταξύ φωτογραφίας και γραμμένης λέξης
- Να έχει καλή ακροαστική ικανότητα (μπορεί να παρακολουθήσει ιστορίες που του λέγονται/ διαβάζονται)
- Να κατανοεί ιστορίες που ακούει
- Να αφηγείται/ να λέει τις εμπειρίες του
- Να χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό, αντωνυμίες και χρόνους σωστά
- Να συμμετέχει σε συζήτηση
- Να μιλά για πράγματα που ήδη έγιναν και για πράγματα που θα γίνουν
- Να κατανοεί και να εκτελεί σύνθετες οδηγίες
- Να μπορεί να εντοπίζει ομοιότητες και διαφορές σε εικόνες αλλά και σε λέξεις
- Να μπορεί να σχολιάζει, να αφηγείται και να υποβάλει ερωτήσεις
- Να κατανοεί έννοιες χρόνου (νύχτα και μέρα, σήμερα, χθες, αύριο)
- Να ταξινομεί αντικείμενα και έννοιες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους
- Να επιλύει απλά καθημερινά προβλήματα που του αναθέτονται λεκτικά ή πρακτικά
- Να κάνει έναρξη διαλόγου/ να συνεχίζει διάλογο
- Να προσαρμόζεται σε μη οικίες συνθήκες
Μαρίνα Χαρή
Λογοπαθολόγος NDT
Λογοθεραπευτικό Εργαστήρι Ανέλιξη